Rattmuff

Ha ha. Oj oj. Ida håller på att skicka en massa gamla bilder till mig just. Ett litet smakprov på mig och Mayan för... ja vad kan det vara, 12 år sen.
Ha ha. Vilken stil jag har. Men Mayan var rysligt snygg och, jodå, bettlöst redan då.

Damen och jag har varit ut med vagn idag. Superpigg tanta och, ja mörkrädd. Fnorkande och snorkande åt alla troll i mörkret.
 
Stråla och jag har ridit lektion för Eva och jösses vad vi fick kämpa.
Jag var hel krattig i ryggen ända till kl 15 ungefär, kunde inte böja mig och knappt sitta, stå eller gå men kom igång ganska lagom till jag skulle sitta på hästen kl 16, fast jag kände att jag red som en kratta idag också, ännu värre idag då jag inte en hade en sadel till stöd.
Stråla var pigg och travade på med kraft så jag höll på att drutta av flera gånger. Eller egentligen inte men jag tappade balansen många gånger.
Vi fick bland annat jobba på en liten åttvolt å för i sjutton så svårt det var men till slut så löste vi upgiften bra men vi fick slita. Ingen åka häst där inte.
Det ångade om Stråla när vi var klara.
Mycket duktig tjej, hon är så fin och börjar mer och mer gå på för egen maskin utan att jag behöver driva konstant, jag måste rida för att hon ska hålla igång men det blir färre tvärstopp och det är mer energi i rörelserna.
 
Var på biltema och köpte en presänning till mina halmbalar och fyndade en rosa rattmuff =)
Samt en reflexgrimma som storhästarna får dela på när man ska ut i mörkret i bara grimma.
Undrar vart Skorpans är nånstans...
 
Alltså, jag pratar väldigt mycket med mig själv men 95% av mitt prat börjar med: "Vart är nu", "vart har jag nu stoppat", "men herregud så trög jag är".. Ingen och noll ordning.
Nu när det börjar bli kallt skulle jag verkligen behöva ta tag i att fixa sadelkammaren. Det tog mer tid till allt fix med hagar osv än jag hade trott.
 
Å så skulle jag behöva ha nånstans att bo... Ingen som har en bostad till övers? Eller kanske en husvagn.
1 kommentar
Johanna

Det finns ingen ledig lägenhet i hyreshusen? Sätt upp ett anslag i byn?