Nu regnar det...

 
Stråla fick sig massage idag och det var mycket gojs där... Mmm, jag har nog tyckt att det har varit lite halvvajsing med fröken så hon har bara gått lite lätt den senaste tiden. Ordenlig massage och lätta på en massa spänningar samt en stund med BoT- täcke blev det ikväll, stängde dörrarna till ligghallen och stängde in oss allihopa där inne. Mycket mysigt.
Dom var inne i 2 timmar, sen ville dom ut.
 
Nu börjar det utlovade ovädret. Jag har ändå liiiite ångest över att hästarna inte står inne i ett stall men dom har ju gått på lösdrift i ett år nu (även om jag hade möjlighet att stoppa in dom i stall i Siknäs) och jag vet att dom trivs bäst ute, samt att dom både har skog som skydd och en superfin ligghall som dom alla älskar. Så dom mår gott.
Dom har dessutom fått täcken på sig, alla utom ponnyerna. 
Känsliga ryggar på alla tre.
Nåväl.
 
Försökte fota Mayans nya frisyr. Det gick sådär...

Annars. Trött, risig, superont i lederna. Tja, som vanligt på hösten men det är trist att inte orka det jag vill.
Imorgon vill jag rida tant vi får väl se hur det går med den saken. Även Leffe och Skorpan behöver komma ut och röra på sig.
Körde Skorpan igår med Leffe och Mayan bakom vagnen. Medryttaren red Stråla på lektion eftersom Mayan gick ett sånt ordenligt pass på banan dan innan.
Det är även lite ångest över att släppa iväg min Stråla med någon annan alltså... Läskigt.
 
Mycket sorg runt i kring överlag. Inte för mig personligen, men det är svårt att inte påverkas.
 
 
0 kommentarer