Hästkramar

Stråla är ju en väldigt kramig häst och kan stå hur länge som helst med huvudet i famnen. Rent allmänt. Men en sak som ganska intressant är att hon alltid stoppar upp mig när jag är stressad. Som igår tex, då hade jag lagat hagen så jag var sen till lektionen och skyndade på med att borsta av henne och vad gör hon då, jo hon lägger sin mule på min axel, gång på gång och stoppar upp mig i stressen för en kramstund.
Hon gör alltid så när jag har bråttom.
Mulen på axeln eller trycker in hela huvudet i famnen och liksom tvingar mig att ta det lugnt en stund.
Goa tjej.
 
Ska ta mig tid att krama henne ordentligt idag.
3 kommentarer
Camilla Danielsson

ååå vad mysigt det såg ut, finns nog knappt nått bättre än att kramas med sina djur..

Ja vi åker dit på återbesök nu men dom får inte behandla honom mera.. För då åker jag till ett annat ställe. Nu sitter det ju i lederna, han masseras kanske ofta av sin gamla ägare som jobbar med hästar. Han har inte hittat någon muskulärt på honom eller några låsningar i övrigt..

Annars tycker jag oftast att man som veterinär bara testar spruta lite här och var utan att egentligen kolla vart problemet kommer ifrån.. Men nu var ju redan allt annat kollat innan så tyckte dte var okej att spruta honom

Johanna

Nej blev rekommenderad att ATG (Evidensia) skulle vara bättre så det är dit jag varit.

Ann

Åååh mysan.