What to do?

Trevligt är iaf att Skorpan har fått sig en skötare, en vuxen en som ska köra och pyssla och så. Ja hon har ju inte börjat än men det kändes bra så jag hoppas hon gör det vilket hon sa att hon ville, vi har lite samma tankar om saker och ting. Det blir bra det, ponny behöver få komma ut mer än hon gör.
Kan man ju lugnt säga...
Hon har inte fått vara ut på några dagar i det här jävliga underlaget, men då det har frostat lite på isen så hade hon ganska bra fäste och fick komma ut på promenad idag, det var sprutt i byxan minsann. Ha ha, tok ponny.
Även Leif har fått börja komma ut på promenader igen och ingen är gladare än han. Söt farbror.
 
 
Då kan jag ju fundera på varför jag tycker det är kul är det är sprutt i byxan på Skorpan men inte när det är det på Stråla?
Om jag visste VARFÖR det är det är sån sprutt på Stråla. Är det bara pigghet så är det ju nog svårt att få bort i detta helvetes underlag. Men är det något annat? Kände mig lite lätt gråtfärdig efter våran tur idag iaf.
Ack ack.
 
 
Mayan fick vila, tyckte hon indikerade lite åt det hållet plus att det är bättre hon vilar i dag och rids imorgon ön tvärt om. Lite grinig idag. Inte mot mig men åt Stråla och Leffe, härjar runt med Leff och passa på att ge Skorpan en å annan åt hutning.
 
Det här jävla underlaget går oss alla på nerverna tror jag.
 
Snö nu!!
 
Var en sväng på julmarknaden och köpte mig en vetevärmare som kommer väl till nytta nu, jag fryser konstant under vintern. Kanske kan mjuka upp en stel muskel också.
Köpte även saffransbullar och efter hästarna så har jag myst med Ebba och Lilleman, vetevärmare, bulla, kaffe och The Hobbit. Sämre söndag kväll kan man ju ha.
Dagen har ju också varit rätt bra, så synd bara att funderingarna på Stråla överskuggar allt annat.
 
Om jag visste vad jag ska göra med henne....
0 kommentarer