Snö och sol


Igen. Hur kan man INTE gilla snö?
Underbart ju!
Vaknade 12,15 (somnade vid 5 så det är helt okej... =P) och fick eld i baken när jag såg att det var så här soligt och vackert. Skynda på ut med fina röda damen. Dock så satt jag mest och var sur för att vi har så dåliga vinterdäck.
Sist så satte hovis bara på skor med hål för traktbrodd som jag sedan själv skruvade i och det har ju funkat fint tills nu. Det var för dåligt fäste och slirade mest bak så tant gick och spände sig vilket verkligen inte är bra. Så vi försökte gå i skogen men där är det ju skitkasst underlag, mjukt och hårt om vart annat och knöligt som sjutton.
Mysigt dock.
Vi for runt till Staffansvägen och sedan tog vi storvägen hem och travade där, det mycket bättre att trava än att skritta faktiskt, kanske hon inte riktigt hann gå och känna efter så mycket då.
Väldans piggelin och glad donna.
Sen blev jag lite sur på henne också då hon inte ens kan ta en kurva på ett normalt sätt för att hon har så bråttom hem. Gah! Det är en sån där grej som aldrig kommer att gå ur. Bråttom britta.
Nästa ridtur blir definitivt på ängarna hemmavid bara. Om nu inte underlaget hinner ändra sig igen.
Hovslagaren är bokad till fredag nästa vecka, känns långt bort men det går fort ändå, vi klarar oss nog.
Söta lilla luddörat mitt <3
Jag var rysligt kass i kroppen (så ovanligt) idag så efter att ha fixat med halm, mockat ligghallen (varför ska dom promt skita så mycket där inne?!), och hämtat hö så fick Strålan vila. Om jag ni inte ångrar mig senare men det känns inte så. Genom frusen och idag är armarna värst ont. Ja förutom ryggen då.
 
Jag hade stora problem då jag skulle upp på tant och försöka få den kassa rumpvärmaren att ligga kvar (måste investera i en ny) super ont i kroppen, lite yr och en dam som inte stod 100 still så jag höll på att fara över på andra sidan.
Ha ha. Smidigt värre.
1 kommentar
svea-karin

vilken fin häst!