Pigg ponny

Tog en tupplur efter jobbet och hade så jäkla svårt att andas. När jag vaknade såg jag att jag hade både Ebba (25 kilo) och Lilleman (5 kg) på bröstkorgen. Mysteriet löst.
Huh, tungklumpar =)
 
Något bättre i kroppen idag.
Tog Skorpan på en körtur och Mayan och Stråla fick gå bakom.
Alltså, alla borde köra shettis, det är så jävla kul. Pigg och glad ponny små lurviga öron som pekar rakt fram nästan gömda i en stor lurvig man och så full rulle kanelbulle.
Pigg ponny var det ja, lättade i rumpan och sprätte lite, på hemvägen laddade hon utav bara tusan så jag fick hålla in ordentligt, vi skulle inte ha nå tok rejs när underlaget är som det är just nu och Skorpan inte riktigt är i form.
Men kan man låta bli att skratta alltså?
Ho ho oj oj oj, jag är glad att hon inte är stor då hade jag aldrig vågat.
Tyvärr så tål inte min nacke att köra henne om det är en kombo av vagnen som är ganska kass och hennes pinniga trav. Men ibland så kan jag inte låta bli för det är ju så roligt.
 
Gammal bild

Strålan var också väldigt pigg och hade lite svårt för att hålla sig i skinnet.
 
När vi kom hem igen så sadlade jag på Mayan och red en liten stund på ängen hemmavid, travade på och sen tog vi en liten galopp efter vägen.
Red ca 15 minuter.
Fin dam. Jag kände dock än en gång hur himla kass jag är på att rida och så ostabil. Skulle behöva rida mer, träna mer. Men vad gör man, jag har ambitionerna men kroppen motarbetar mig.
 
 
Det var ju på gång att jag skulle få en till medryttare och att Skorpan skulle få sig en men dom kan ju inte ens svara på sms så jag tror inte det.
 
Ivans rådjur
Please dont tell any jägare.
Dom är så himla tama inför Ivan, mig är dom lite skeptiska mot men det är rätt häftigt när dom kommer så här nära..
Hästarna tycker att dom är lite läskiga när dom far och ränner runt gården. Rovdjuren =P
2 kommentarer
Therese

Jaa det är ju såå kul att köra Skorpan :) busponny!
Mysigt med tama rådjur.

Svar: Ja. Kom hit och kör Skorpan och hälsa på rådjuren och vaaa med mig.
Stjärnstrålar

Ida

Det är verkligen riktigt roligt med rallyshettisar! :) Jag är frälst! Å jättefina rovdjur :)