Idioti

Gång på gång får människors idioti mig att vilja dunka skallen i en betongvägg, helst deras men lika väl min egen så man kanske kunde glömma allt man sett.
Det senaste var nu en på ridtravar forumet på Fb (där det fö är rätt gott om idioter, just saying) som "spände in" sin häst genom att fästa tyglarna i bakvalvet på sadeln och så longera.
Jamen kom igen!!
Jodå hästen såg jättenöjd och tillfreds ut och jobbade i en mycket bra form....
 
Tack och lov så finns det folk som ifrågasätter men denna typen av idioter går ju inte att tala till rätta, så är det bara. Jag själv biter mig i tungan, sätter mig på händerna avreagerar mig via min blogg istället (Säjer man något negativt så är ju det påhopp gubevars)
Mm.
 
Jag har iaf haft en vansinnigt mysig stund med mina hästar, både Leffe och Stråla var så kramiga så det fanns ingen hejd på kärleken liksom
 
Så snygg jag är
Älskade mysmule
Åh vad Leffe vill följa med ut. Jag säjer att han får vänta tills han har broddar på fötterna, men han vill ändå och blir skitsur på Stråla när han inte får följa.
Farbror. Dessutom så sliter hagen på hans kropp, tycker mig märka att han är knackigare fast det vil han ju inte visa, men visst skulle han må got av att få komma ut ur hagen och promenera lite.
 
Mayan var mest intresserad av att stå och titta ut när jag hade dörren öppen
 
Nu har det regnet lite till och det är typ 4 plusgrader. Sabla skitväder alltså.
Tog en liten körtur fast jag lär mig aldrig att jag inte ska köra Mayan om jag tänker mig att vi ska ta det lugnt, vi blir bara osams för att hon inte kan ta det lugnt. (Jo jag är en idiot jag också) Galna gamla kärring.
Lite lagom trevligt när det är svinhalt dessutom och man får möte av andra idioter som inte har vett att sakta ner eller hålla ut.
 
Aja, överlag mycket mysig dag.
 
När jag kom hem från hästarna bjöd mor å far på supergod mat och jag bakade ananaspaj. Yum yum
Jag hade dock inte förväntat mig att den skulle pösa upp så mycket så det rann en massa utanför. Större form nästa gång alltså.
 
 
1 kommentar
Therese

Ja herregud!! Jag såg också om hon som la tyglarna i bakvalvet på sadeln :-o då hon longerade.
Det var intressant att läsa kommentarerna från henne då några frågade varför.

Åh farbror Leffe! Kan han inte få komma ut på en lite promenad eller är det för halkigt?
Den där pajen såg inte dålig ut, gissar att den var yummie! :)

Svar: Det verkar dock som att hon tagit bort filmen nu jag hittar bara bilden.
Det är för halt, han har inga broddar alls så han får vänta till på fredag då hovis kommer.
Nu har vi ju dessutom snorhalt, så där så det inte ens går att gå över gården.
Stjärnstrålar