Tisdag

Då var bloggen stängd, jag orkar bara inte med dramat. Så slipper jag att det jag skriver om sprids runt hela byn. Kanske öppnar igen efter jag har flyttat härifrån, vi får se hur det känns.
 
Igår var vi ut och körde Mayan en sväng, hon var helprillig innan vi kom oss iväg eftersom att Ida och Andreas höll på att grejja med transporten så trodde Mayan att det skulle hända något så hon var väldans på tårna. ända tills vi promenerade ut från gården. Jaha, var det inte mer än så här liksom.
Körde mot viken, på hemvägen fick hon dra på ganska ordentligen uppför en liten backe. Ha ha ha, hon är som rolig lilla travartanten.
Sa jag att vi körde i grimma?
Hrm...
 
Sen tog vi Stråla, Leffe och Skorpan på en promenad en liten bit upp för berget vid lappkullen. ute en timma typ.
 
Idag har vi ridit Leffe och Mayan på en mystur upp på ett annat berg/backe vad fan och runt förbi stjuckuräsket hem.
Pigga och glada gammeldjur. Syns hur nöjd Leffe är. Hjärtat.
Mycket klätter, kliva i skogen och luffande i skritt. Lite trav och för mig och Mayan blev det en liten galopp bakom.
Jättefin tant. Mycket trevlig tur.
 
Och så har jag ridit Stråla i 10 minuter, promenad först och sen lite jobb på ängen. Gick dåligt, blött, lite okoncentrerad fröken och så var det superjobbigt för henne. Speciellt öppna på volt i vänster varv, då fick ju hennes dåliga vänster bak jobba så hon försökte bara orma iväg och bogen flöt ut. Korta korta bitar fick vi till det.
Fin tjej.
 
Väldigt roligt att ha sällskap. I lajk!
1 kommentar
Therese

Mycket trevlig tur jag fick avnjuta på leffes trygga rygg.
Mys i skogen gör gott för själ och hjärta.
Me like it här med dig och dina djur!