Solsting

Uj vilken värme. Nästan plågsamt. Det tog 20 minuter att gå till stallet med en värmetrött basset, mot för vanliga 7.
Hästarna var lojja och jag blir så påverkad av värmen och solen så jag blir helt matt. Värmeslag på en gång.
Nåja, nu har jag rakat benen så nu kommer det att regna resten av sommaren så slipper jag gnälla på värmen då
 
Vad roliga runkeeper är, en app som jag äntligen lyckats få igång och använde på en liten cykeltur med Mayan. Jag kom iaf fram till att hästar skrittar ca 6 kilometer i timmen. Det hade jag iofs räknat ut själv förut också men ändå.
När jag kom hem fick jag det här meddelandet på mailen:
"Congratulations on tracking your first activity with RunKeeper! This a cause for some serious celebration.  Many people across the globe do not engage in any type of regular vigorous exercise so you're just awesome."
 
Ha ha, ja vad bra jag är som har cyklat 4 kilometer på 40 minuter. Woho!! Nu blir det fest ikväll.
Slog av den en stund också och promenerade över en gammal äng och ner så hon fick plaska lite. Glad tant.
 
Sen hade jag tänkt tömköra Stråla men nej alltså det gick bara inte i värmen. Så jag tog en liten ridtur istället och dressyrade lite på en annan gammal äng.
Utan bett kors i taket.
 
Först var hon väldigt okoncentrerad men när jag började be henne lyssna på mig så var hon skitfin.
Tyvärr var ängen väldigt sluttande så det är svårt att göra något vettig men efter långsidan så gjorde vi öppnor fram och tillbaka. Lite serpentiner, försök till volter och avslutade med slutor.
Fina fina tjej.
Å vad jag längtar till vi kan börja träna på riktigt!
Och åh vad jag längtar till ridbanan. Relativt vettigt underlag på nära håll och bommar. Lovely!
 
Vi fann även ett gryt av något slag
När vi kom hem så fick hon massage med liniment och blev jätteavslappnad och bara stod och gäspade.
 
Leffe har tappat en sko igen så han får vila.
Ponnyerna fick bara komma ut och svalka sig med vattenslangen fast Holly höll på att döden dö. Man kan ju tro att hon aldrig sett en hästätande vattenslang förr.
1 kommentar
Linnea

Åh vad skönt att det löst sig för hästarna! Vars ska du själv bo?
Jadu är allt tokig som vågar rida på dina galna hästar utan bett! ;)