Tokigt trevlig travar tant

Puh, risig som tusan idag också. idag hjälpte det dock att vila efter jobbet så jag har också fått rastat hästarna.
Körde Mayan som var riktigt pigg efter två vilodagar, först ett varv runt byn och sen ett varv runt kullen. Hon fick springa av sig ordentligt och vi körde travintervaller. Efter första travrepan så började hon lyssna jättebra på förhållningar och låg inte på nånting alls, inte i ökningarna heller. Mycket trevlig tant.
Sen for vi till stallet och plockade upp Leffe och for ett varv till runt kullen mest i skritt och så en lugn travsträcka.
Mycket nöjd med damen som var så lyhörd trots två dagars vila och avrastning framför vagn.
 
Sen blev det en promenad med Strålan under norrskenet
Inte direkt bästa kameran nej, men jag är faktiskt imponerad över att det alls fastnade på bild.
 
Funderade på att inte promma Stråla idag eftersom jag är i bottenläge men har veterinären sagt promenera så promenerar jag.
 
 
Sovit skitdåligt också och varit uppe före fan för jag var så nervös att bilen inte skulle starta när jag skulle iväg och jobba. Fan vad det suger att ha en bil som man inte riktigt kan lite på.
Sen när jag kom till jobbet så var det dubbelbokat... Så vi var två på ett jobb som man knappt behöver vara en till. Nå men jag passade på att göra ordentligt med matlådor till min person och torka av ordentligt i köket osv osv, medans min arbets"kamrat" satt och lekte med telefonen hela tiden... Mmm.
Samma person som jag var sur på sist jag jobbade då hon inte hade gjort ett levandes skit. Det som ska göras är inte allt för mycket eller betungande men det är ändå en del och lämnar man ALLT till kvällen plus städdag, då blir det jävligt mycket.
Dessutom så är vi ju där för personen och inte för att sitta av tid, det minsta man kan göra är väl att gå ut iaf vilket personen alltid uppskattar.
Jag blev bara tjurig och for hem tidigt istället.
Vad gör man då egentligen? Säjer till cheferna? Eller är man gnällig och bitter då? Jag är ju bara vikarie. Jag är inte den som jobbar arslet av mig i onödan men att bara sitta på röven och leka med telefonen är inte riktigt okej kan jag känna.
 
Äsch.
Vart finns det perfekta jobbet?
Just nu finns det inga jobb alls ute förutom semester vik.
2 kommentarer
Johanna

Semestervik kan ju vara ett sätt att få in en fot.

Vad är det för grejjer du ska annonser ut, det finns ju grupper för skor, hästsaker, begagnat..

Tiger, ishavet

Vet, det är svårt det där då man är vikarie. Har upplevt samma situation själv ett par gånger. Bla med "kollegor" som pratat illa/nedsättande om brukare (OMG) eller endast ser sina egna vinningar i schemaläggningar och aktiviteter med brukaren. Hatar!

Tycker själv att fokus ska ligga på brukaren och dess behov, och det är ett stort eget ansvar om man som pers.ass. jobbar ensam med en brukare. Personlig lämplighet är SÅ viktigt!

Har du förtroende för den som sitter som närmsta chef? Skulle ett påpekande leda till något bra? Om brukaren inte är förmögen att ställa krav på sin omgivning, är det ju assistentens uppgift att tillgodose brukarens behov. Det är ju vad jobbet går ut på. Det är DÄRFÖR du är där. Ikke sant?

Alla kan inte ha detta viktiga jobb! Vem ska ge feedback på den anställdes insats om inte brukaren är förmögen att ge den själv?? Kan ju gå ÅR av inkompetent anställning innan det uppdagas! Gah!!

Irriterande och svårt.

Svar: Ja så är det ju.
Brukarens behov och önskemål ska alltid vara prio ett.

Det som är synd är att jag inte fått vara med på planeringsmöten mm, där hade ju varit ett bra tillfälle att framföra åsikter. Man ser och hör, märker mycket men hur framföra.
Jag har hittils väldigt bra erfarenheter av cheferna
Stjärnstrålar