Mycket mys och sadel funderingar

Fick ett svar på min annons om medryttare från en familj i KIRUNA som ville komma och rida en gång i veckan.
Alltså har dom inga hästar däruppe? Åka ca 4 timmar enkel väg är väl lite väl magstarkt kan jag nog tycka.
 
Sen har jag fått ett svar från en som bor  i byn också, det lät mycket bättre tycker jag.
 
Mysgryn.
Mycket sånt här blir det.
Det är gott.
 
Just nu sitter jag och läser på en del om sadlar. Funderar på vad Strålan kan tänkas ska ha för sadel. Jag kommer naturligtvis ta hjälp av en sadelutprovare när det är dags, och dags är det inte än på ett bra tag men jag kan inte låta bli att fundera och drömma lite. Kan ju vara bra att ha lite koll när det väl gäller.
 
Och så fortsätter jag fantisera om en dressyrsadel åt Mayan också.
 
Lånade hem och provade en Espaniola på henne men jag fick den inte att ligga bra alls så det blev inte ens provridning i den.
Dessutom så finns det två skruvar under de väldigt mjuka och tunna panelerna som jag känner kan trycka ner i ryggen på hästen.
Det kanske skulle kunna funka om man vägde 40 kilo mindre än mig.
Det är dessutominte riktigt vad jag egentligen vill ha rent estetiskt så det var väl lika bra at den inte passade
Jag vill även ha ett nytt träns till Mayan, hon har faktiskt fått ha sitt i väldigt många år nu, minst 8. Jag skulle inte säja nej till ett http://www.psofsweden.se/sv/for-hasten/trans-jump-off-revolution-1.html utan snokremmen.
Men 2000 för ett träns. Njae alltså.. Inte ens fast Per-Martin har varit med och utvecklat det.
Annars skulle jag kunna tänka mig ett http://www.stromsbergsgard.se/transgrimma-martingal/rambo-micklem-competition-bridle som jag hade väldigt svårt för först men nu tycker är riktigt snyggt, om det inte vore för den knepigt placerade käkremmen. Men även där. 1500. Host host.
Ja fantisera kan man.
När mina a-kasse pengar kommer då ska iaf tant få ett nytt snyggt pannband. Det är då ett som är säkert.
 
Oh, jag har blivit en sån dressyr nörd. Whats up with that?!?
1 kommentar
Ann

Åååh Rambo Micklem så SJUKT SNYGGT. Tyra hade skrivit om det också. Och det från PS var snyggt med. /MVH Kär i breda nosgrimmor fast jag inte ens tycker om nosgrimmor