Iglo

Ebba och Bobbe har haft kul nu på förmiddan.
 
Filmade ett till klipp där dom sprang utav tusan med det försvann i min kamera.
 
Som Ewa sa, det är bara skit med allt kameran funkar inte, telefonen funkar inte, bilen funkar inte och inga pengar får jag. Ja det är ju utmärkt.
Jag har varit så förbannad på förmiddan, 20 jävla grader kallt och fläkthelvetet i bilen fungerar ju inte så jag har fullkomligt hållit på att frysa ihjäl på väg hem från jobbet.
Förbi brändön och hämta hö skulle få låna mammas bil om hon kunde köra Pappas lilla toy men då startade inte den heller så det var bara åka iglo med hästtransporten hem också.
Fy fan!!
Men säja vad man vill om Ewa, hon får mig oftast på bättre humör faktiskt. Ja bara det att hon vill umgås med mig gör ganska mycket när jag emellanåt känner mig ensamnast i hela världen och helt strandsatt i den här byn långt från civilisationen utan nånting att göra eller möjlighet att ta mig härifrån...
Äh!
 
Igår blev det iaf en ridtur på Mayan, red mot Bergnäset men inte hela vägen ut eftersom jag hade lite bråttom iväg till jobbet och mest i skritt eftersom att jag inte ville att hon skulle bli så svettig då jag skulle kasta ut henne direkt i hagen. Men hon sjåade på så mycket på hemvägen så hon blev ganska svettig ändå.
Explosiv dam, hon börjar ha lite för bra kondis nu tror jag =)
Jag försökte mest tänka på min sits, att hålla händerna stilla och kasta handväskan, att tårna inte skulle peka utåt och neråt och på att vi skulle få fina övergångar skritt-trav. Det gick väl så där eftersom hon var så pigg och lite sprättig.
Två korta galopper en del trav och mest skritt, i slutet kändes hon ändå rejält avrastad då det är ganska backigt åt Bergnäset och det avslutas med en mördarbacke hemåt.
Pust och puh.
 
Idag blir det vila ska bara dra med Stråla på promenad. Igår blev det faktiskt ingen.
2 kommentarer
Ann

"Slänga handväskan"? :)

Svar: Mmm, jag ser ut som en kärring med handväska när jag rider.Funderar på om jag skulle våga lägga upp en film som visar fenomenet.
Stjärnstrålar

Ann

Haha ja jag tror jag förstår nu. Som en tant som håller handväskan framför sig? ;)

Svar: Precis så ja.
Stjärnstrålar