Desperat

Ja jag blev lite desperat över mina krampande muskler så jag for och köpte en sån där billig massage dyna på rusta. Fast sen körde jag nog lite för länge med den för efter några timmar kändes det som att en boxare gått några ronder med min rygg. Det blev så ömt där jag hade de värsta spänningarna att det kändes som jag fått enorma blåmärken. Intressant. Men då vet jag det, take it easy. Själva massagen var ju inte heller speciellt angenäm, lite skillnad på människo händer å på en stenhård maskin. Men jag har ändå kunnat röra mig lite bättre så visst gör den nytta. Allra helst hade jag dock velat ha en sån där svindyr massage fotölj från Attract. Dom är sköna. Eller, ja om man varit miljardär hade jag haft en massör anställd som masserat mig å djuren några gånger i veckan. Jo drömma kan man. Jag vet exakt i minsta detalj vad jag skulle göra om jag fick massor med pengar, alltså bra mycket mer än några miljoner. Hade inte tackat nej till några miljoner eller ens några hundratusen heller, bara det att jag inte har en plan för de summorna. Förutom köpa en bra massagefotölj...
1 kommentar
Johanna

Jag har Annelie Jägare från Älvsbyn.

Det innebär att hästen tar ansvar för sin kropp och jag för min. Hästen ska finna sin egen balans & jag min, det vill säga jag ska inte balansera mig ovanpå hästen på bekostnad av hästens egen balans, exempelvis genom att jag inte ska balansera mig i tyglarna eller dunsa hästen i ryggen i tid och otid. Hästen ska kunna lita på att jag tar hand om min kropp så får hästen ta hand om sin och behöver inte rubbas ur balans i tid och otid. När man tänker på det så är det endast i halt som hästen har alla 4 hovar i marken och balanserar på alla 4 ben samtidigt. I alla övriga gångarter är alltid ett eller flera ben i luften vilket rubbar hästens balans avsevärt och kräver styrka och koordination av hästen.