Sista lediga

Ebba tackar för gratulationerna =)
Eftersom vi var på språng hela dagen igår så fick hon sin tårta idag. För visst sjutton ska man ha tårta när man fyller 10.
Bestående av kokt köttfärs och grädde
Mycket gott!

Alla andra djuren här fick såklart  också smaka
 
Jag har varit rysligt huslig idag, gjorde Ebbas tårta, lagade en thai inspirerad kycklingryta som blev grymt god men hot hot hot och bakat kladdkaka och muffins.
Jag vet inte riktigt vem jag är.
 
Å så har jag tagit en underbar ridtur på världens finaste röda lilla travartant.

Efter en rejäl galopp (lite lätt uppför) och så skritt uppför en klätterbacke så vart hon ganska mör i bakdelen. Men inte stoppar det henne inte. Sötnöt. Man får verkligen tala om för henne att hon måste vila lite också.
Jätteglad och fin dam idag. Fina övergångar, ganska jobbigt med öppnorna, sluta/skänkelvikning över vägen lossnade fort och gick riktigt bra på slutet.
 
 Det var sista lediga dan det och jag har inte kunnat haft bättre väder. Helt underbart, och vi har hunnit med att bada flera gånger, både med hästar, med Ebba och med vän.
Annars har jag inte gjort nånting vettigt alls. Vilket kan vara ganska skönt.
Men...
Så är jag jättejättearg på mig själv att jag inte började renovera transporten som jag hade tänkt, det hade ju varit toppen läge, nu när det kommer att börja regna igen så lär det ju inte gå så bra... Den är lite sämre än jag trodde, kräver mer än bara ett lager färg.
Nåja, bara förbereda sig och ge sig i kast med den så fort solen visar sig igen.
 
 
 Haft en skitbra vecka så nu är det bara hugga tag i jobbet igen.
2 kommentarer
Ida

Ebba ser grymt nöjd ut! :) Jag är sugen op äta på marco polo, jag har begär efter den där goda rätten... mmmmums

Svar: Jag tycker det känns lite halvtråkigt att gå dit som födelsedagspresent fast det är ju du som fyllde år.
Stjärnstrålar

Johanna

Ebba ser sjukt nöjd ut!!!!