Mer sadeluringar

Är det inte för lite jobb så är det för mycket. Nu har dom hållit på å jaga mig att jag ska jobba imorgon, men det är faktiskt 63 timmar den här veckan och jag orkar bara inte. Även om det ger mig sjukt dåligt samvete att säja nej. När det är ett nytt jobb dessutom. Hoppas dom förstår ändå och inte tror att jag bara försöker smita undan =/
Det är ju så mycket annat jag behöver göra de få stunder jag är ledig.
 
Red lite mer i sadeln idag och jag är inte helt övertygad. Jag är så fascinerad över hur härligt det var med dressyrsadel men samtidigt så skulle jag vilja prova några fler innan jag bestämmer mig.
Jag tror att den var lite för trång också, inte mycket och Mayan verkade gilla den helt okej men jag vill känna skillnaden i andra sadlar också. Oh så spännande.
Hon som äger sadeln tyckte att det var mycket konstigt att jag skulle ha sadeln till ett varmblod för "dom är ju så tunna". Mja, varför skulle inte en gammal travare kunna ha muskler över ryggen? Fördomar I Think. Det var ju ändå bara en Wide.
(Undrar vad hon skulle tänka om Stråla, hon behöver väl en xxxxwide eller nått  travarkorning och allt.)
Mayan var jätteglad och taggad idag, red runt i skogen vid lilla sandtaget, om det var med hjälp av sadeln men herrejävlar vilken galopp hon fick, knappt jag hängde med i kraften, fast sadeln gjorde det ju lättare iaf.
 
Svettig glad och vacker
 
Å jag behöver nya stigläder och ny sadelgjord också. Hi hi. Shopping. Har iaf fått använda mitt nya fina schabrak och jag tycker röda tant är så fin i rött.
 
Imorgon blir det också ridning för då blir det lektion. tyvärr får vi harva på i gamla tråksadeln. hur ska vi överleva.
 
 
Maria kommer till Stråla nästa vecka. Skönt.
 
 
1 kommentar
Ida

Jag har alltid älskat dressyrsadlar <3