Kräk

Tur att det var en snabbt övergåeende magsjuka. Jag sov typ hela dagen igår, förutom att gå upp och kräkas med jämna mellanrum och ut en sväng med Ebba halv tre så sov jag till kl sex... Sen låg jag i soffan, tog en till sväng med Ebba och var tacksam över att ha en så pass slö hund, för att inte orka mer och snarka säng kl 22.
Idag vaknade jag av mig själv halv tio och det händer ju aldrig i vanliga fall.
Underbart väder -7 och SOL så jag drog till stallet. Fortfarande ilamåeende, ont i magen och rätt svag men det ska mer till för att stoppa mig. Feber och ja magsjuka då, det är väl det. Annars är jag så van att må dåligt och ändå vara igång. Jag mår ju liksom aldrig 100% bra, aldrig nånsin, det är bara dåliga och mindre dåliga dagar rent fysiskt.
Nåväl, nu skulle det ju inte bli ett sånt inlägg.
Tog en körtur med Mayan framför rockarden och Strålan bakom. Var sugen på att rida men det är så otroligt skönt att kunna köra. Kräver mycket mindre av mig som människa att sitta bakom i vagnen än uppe på ryggen.
Myan var fasligt pigg och glad medans Stråla var lite... loj. Mm, hon gör mig så fundersam min fröken. Underbart skönt att Maria kommer på fredag.
"Mitt" hus där till vänster igen. Har vait en skola en gång i tiden.
 
Sen när jag kom hem från stallet så möts jag av en härlig doft, det visar sig att Ebba, som vägrade följa till stallet, hade ätit kattmat och sen spytt... i soffan...
(edit: nej felskrivning hon hade inte ätit kattmat, hon hade ätit kattSKIT)
Rart.
Varför var hon tvungen att spy i soffan just liksom? Tur jag hade ett överdag på soffan, allt åkte in i tvättmaskinen, hoppas bara det går bort, lukten har jag svårt att bli av med och det doftar inte hallon.
Kanske måste skrubba näsan också.
 
Lite mer bilder från idag
2 kommentarer
Jessica

Tack för mailet, det kom fram. Ska ringa i morgon =)

Anngelica

Urk för kräkor av alla slag, fina hästbilder dock! :)