Underbart

Oh vilken härlig dag.
Jag och Mayan har varit på en rejäl motionssväng vid stjikuträsket, som synes där nedanför träden
Vi lade fokus på att Mayan skulle röra sig genom hela kroppen och inte pinna på med symaskinsben och det tog inte lång tid innan hon travade på friskt med ett bra tramp och schwung.
Det är tydlig skillnad på viljan i ridhuset vs ute i skogen kan man lungt säja. Här vart hon inte det minsta trött efter en halvtimme utan när vi hade travat på rejält så lät jag henne rulla på i galopp en bra bit, ända tills hon började visa att det blev tungt och ville antingen bryta av eller öka, då pressade jag henne lite lite till innan hon fick sakta av. Men inte ville hon skritta inte. Nej då.
Tok tant.
På hemvägen så vart hon lite tjorvig och gormade med bettet och benen flängde och slängde åt alla håll. Jag var ganska rejält trött så det var svårt att rida ordentligt men efter en stund så fick jag henne att lägga sig i ett bra tempo och form i traven.
Jag känner även att jag själv har lättare för att räta på mig ute  då hon har mera driv.
När hon blir så där stel så kan jag bli lite rädd för att röra på henne men jag tror att såna här ridturer är supernyttiga. Hon kändes jättefräch idag.
Roligt var det och så attans härligt med solsken.
 
Vi blev rejält svettiga båda två
Så här kunde alla dagar få vara.
Ebba har varit jättepigg och glad hon med.
2 kommentarer
Marie

Åhh härligt! Avis då jag inte hade tid att rida denna härliga dag pga sjuk gubbe och jobb. Men det kommer mer fina dagar, nu är nog vårvintern här närsomhelst!

Johanna

Härligt!