Lektionsdag

Bra dag!!
Hovslagaren kom. Bilen hann bli "klar" i tid så jag hann till ridlektionen.
Och vilken lektion sen. Fick en stor aha upplevelse när jag verkligen fick känna vilken känsla det blev på hästen när jag rätade på mig. Mayan behöver lite mer hjälp och jag är kanske också lite för rädd för att ge henne det stödet och puschningen som hon behöver.
Hursom, Vi jobbade mycket i trav på serpentinbågar och satan vad hon gick när hon kom i gång och lossnade i kroppen. Då satt jag och tänkte att jaha, typiskt, nu skulle man ha blivit filmad. Så kom Ida intrillandes och filmade oss lite på slutet =). Dock så var både Mayan och jag ganska trötta så känslan var inte lika topp som i mitten av passet men det kändes bra.
Vi red på liten fyrkant och red slutor. Tränade på övergångar skritt trav halt skritt trav skritt halt fick till några riktigt bra.
Ska bli rysligt spännande att se det filmade sen och se om det syntes skillnad.
Hoppas bara jag kan behålla den känslan som jag fick också så att jag klarar av att jobba vidare på detta på egen hand.
Eva tyckte också att Mayan såg riktigt trevlig ut och tyckte det var roligt att se henne så fräsh och glad.
 
Duktiga tjej!!
 
Bilen ja, en historie för sig. han hittade inget fel alls på den den hade inte strulat nånting när han hade den och tittade på den. Biljävel. Fläkten och tempmätaren hade funkat och den gick som en klocka sa han.
Så fort jag satte mig i den så funka inte fläkten igen... Ja men hallå...
Bah!
1 kommentar
Ida

Det låter som om jag borde komma förbi med kameran i kväll så du får ladda över ;)

Svar: Jo! Kommsi kommsi
Stjärnstrålar