Boppetti bopp

Åh vad jag är trött idag. Har ändå varit och hängt i stallet i 4 timmar. Eller hängt är väl det minsta jag gjort. Fixat i alla tre vindskydden, burit vatten, borstat hästar, promenerat ponnier, ridit Leffe med Mayan i snöre osv osv.
Det har varit 10 grader varmt idag. 10+ i februari... det är ju helt sjukt. Jag räknar med att vi får staffet i mars genom snöstormar från helvetet och minusgrader långt in i maj. Mm, man blir lite pessimistkonsult när livet inte gör annat än att jävlas.
Nåväl.
Skorpan var inte alls på hugget idag som hon alltid brukar vara. Hovis fick ta rejält på ena hoven som hade delat sig och blivit inpackningar så jag undrar om hon var lite öm idag. Jag har hjälpt henne med lite tjära också. Holly var pigg och glad.
Även Leffe var väldigt pigg och glad, Mayan lite segare men det förstår jag efter gårddagens pass.
Ida, du kan sluta läsa nu,
Tränade på att Leffe skulle hålla ett lagom temop i traven, han orkar inte riktigt bära sig speciellt länge alls så då vill han dra iväg och när han inte fick det så blev han lite sur och ville bocka istället. Lyckades avstyra bockningarna men det var jättesvårt att få ett lagom tempo i traven. Det kommer med bättre ork. Jättesvettig kille i värmen. Mycket mysig barbacka tur.
Så där Ida nu kan du läsa igen =P
Men seriöst, det lilla han gör det är absolut ingen fara, det är dessutom väldigt enkelt avsyrt och ju mer han får komma ut desto lättare går det. Man kan egentligen inte ens kalla det bockningar, man bara känner att han skjuter rygg lite grann och så känns det som en att sitta på en gunghäst ungefär.
Mysfarbror!
 
Det blir snålt om tid imorrn då Anna skulle komma runt två tre och jag börjar jobba kl fyra. Hum..
0 kommentarer