Ledig?

Gud vad jag önskar ett jobb där jag får vara ifred när jag är ledig.
Jag avskyr att bli jagad för att jobba på mina lediga dagar. Avskyr det. Som det är nu så orkar jag knappt hålla mig igång det lilla jag gör så jobba extra finns liksom inte på kartan att det skulle finnas energi till. Och då får jag jättedåligt samvete för att jag säjer nej och så blir jag stressad och kan inte slappna av och känner mig som en skitdålig medarbetare.
Suck.
Det hade ju möjligen gått om det var ett ställe som i boden, där tackade jag aldrig nej för det jobbet stal inte all kraft och energi.
 
Och just det att det alltid är så kort varsel. Jag vill planera, jag behöver planera mina dagar och ska jag jobba extra så vill jag veta det i förväg.
1 kommentar
Chricko

Huja låter inge vidare. Förstår vad du menar, har varit där själv. Ta hand om dig och försök göra det du kan för att få energi

Svar: Tack så mycket, jag försöker tänka att det är det bästa jag kan göra för mig, att tacka ej. Men det dåliga samvetet sliter ändå och bygger på stressen.
Stjärnstrålar