Kvällsfiluringar

Tack så mycket för gratulationerna till jobbet. Det känns toppen.
(Kanske lite Speciellt också som personen speciellt önskat att jag skulle jobba där. Vi kommer riktigt bra överens än så länge iaf. Och chefen verkar ju mån om att få ha mig också. Alltid gott att vara uppskattad.)
Jag börjar den 1:a september så det är lugnt Therese =) Å sen är det ju bara 65 % så jag ska allt komma och pussa på lillgrisen också när hon anländer.
 
 Farbröderna och Ebba sitter och filosoferar i kvällssolen. Å Ivans kisse Snoddas
Jag tänkte på det idag, det känns som att komma hem att komma till Ivans gård. Hans gård har varit en ständigt återkommande fast punkt i mitt liv liksom. Det är alltid lugnt och skönt där. Ibland så går farbrorn mig på nerverna totalt då han är så fruktansvärt sällskaps törstande och jag ibland bara vill vara ifred.
Men jag behöver liksom aldrig aldrig nånsin oroa mig för att han ska vara sur eller arg på mig, jag behöver aldrig oroa mig för att jag ska ha gjort något fel liksom.
Jag tror inte ens att han kan bli arg. Jo, om någon försöker preja honom av vägen med bilen.
 
Han är så mån om hästarna och djuren överhuvudtaget. Hur han sitter med Ebba på bron och kramas och pratar med henne och pysslar om hästarna så dom lever som prinsar.
Han har iaf lärt sig att fråga om han får ge gräsklipp nu osv (vilket han inte får) men ibland blir omsorgerna lite för intensiva för mig och ja blir sur och fräser och han är ändå lika snäll.
Det går inte att säga nej så jag har ständigt godis eller bär eller fisk med mig hem. Ja har lärt mig att det inte är någon ide att säga nej tack, ja det kan bli för mycket av det goda där också, jag behöver liksom inte 300 kilo hjortron.
Å han ska alltid berätta för mig vad det har varit för väder och säjer jag emot så säjer han att jo det var det visst för det stod i tidningen. Vad man har upplevt spelar inte så stor roll.
 
Ja fina lilla Farbror Ivan. Han fyller visst 75 imorgon så jag måste ju ta och baka nånting åt honom. Det är ju det minsta han är värd. Han som både retar gallfeber på mig och förgyller min och djurens dagar.
 
 
 
1 kommentar
Johanna

Underbart ändå med en sådan vän!