Hööks

För ett tag sen var jag på Hööks och köpte ett bett vilket visade sig vara fel storlek så jag åkte tillbaka och skulle byta. Då dom inte hade rätt storlek inne så fick jag ett tillgodo kvitto och dom skulle ringa när bettet kom in. Ringde gjorde dom men jag hade lyckats tappa bort kvittot. Såklart...
Så jag åkte dit och sa som det var, utan några jättestora förhoppningar, det kändes ju ganska kört men se det var det inte: dom fixade det så jag fick mitt bett!!
Jag har sagt det förr, personalen på Hööks i Luleå är helt suveräna och nu fick dom ett helt gäng med stjärnor i kanten.
 
Kikade lite på nyheterna på nätet och hittade ett träns som jag ville ha till Stråla, eftersom hon fick ett nytt bett så måste hon ju få ett nytt träns också, inte bara för att matte är slö och ids inte byta.
Men det var inte alls lika snyggt i verkligheten och tyglarna som hörde till var både apfula och sjukt osköna.
 

Men tro fan att jag hittade ett annat som Stråla bara måste ha.
Mums
Hon kommer att vara helt vansinnigt snygg i det här tränset och pärlorna ger lite lite  bling utan att vara för mycket.
Jag älskar bling trenden men på Stråla passar det lite mer diskreta.
(På bilderna tycker jag det övre är snyggare men inte i verkligheten. Det var så många olika bruna nyanser på det också. Konstigt.)
 
Jag måste dock se till att få bort flärpen från snokremmen.
Jag har ju börjat tycka att det är supersnyggt med nosgrimmor, en del, och ska man tävla så måste man ju ha nosgrimma men aachenremmen kommer inte i närheten av mina hästar och ja jag är så ytlig att flärpen stör mig jättemycket men det borde ju gå att fixa med hjälp av en skicklig sadelmakare som jag ju råkar känna.
 
Har även kollat vilka stigläder och vilken sadelgjord Mayan ska få till sin nya sadel.
Fy fan, jag skulle behöva vinna på triss.
 
Dom hade inga nya grimmor som jag gillade alls. Vilket kanske var lika tur, behöver inga.
 
Det här täcket skulle jag inte spotta på om det råkade komma hem till mig.
Synd att det inte var fleecefodrat.
1 kommentar
Therese

Härligt med kompetent personal. Det där täcket var riktigt snyggt :)