Galopp

Blev en väldigt oplanerad körtur idag. Men det visade sig vara en bra idé. Bestämde mig först när jag stod och borstade och vägen bestämdes eftersom, Rätt vad det var så blev det att testa galoppen.
Oftast så brukar jag ha en någorlunda liten plan med vad jag tänkt göra, inte idag.
Men så var vi där het plötsligt på en riktigt bra väg och Strålan var fin så bad jag lite försiktigt om en galopp, första gången provade hon öka (kanske för att springa in i galoppen) men andra gången så tog det fem tio travsteg (jag bara väntade) och man riktigt såg kugghjulen snurra i hjärnan på henne så gjorde hon en helt suverän galoppfattning och höll sen en jämn, fin, samlad och lugn galopp tills jag bad henne bryta av.
Jamen finaste tjejjen!
Inget skutt.
Åh vad roligt.
 
Imorgon ska vi rida lektion sen tror jag hon får lite halvvila till hovslagaren kommer, tror alla får det. Dom är helt extremt sjukt fula i fötterna. Igen... Och det är bara fem veckor sen sist , whats up with that!?! Dessutom tog vi ändå och bokade in en tidigare tid än vanligt, den tidigaste vi båda kunde. Fast det ser ut som det borde gjorts för två vecker sen. Herregud så dom växer. Ännu värre än vanligt tycker jag. Leffes båda bak klockar som fan å trillar snart av.
Å gud nåde hovis om han avbokar den här gången.... Då åker jag dit och släpar hit honom i nackskinnet.
Nåväl, nu ska vi inte ta ut nånting i förskott.
Så hovslagare på måndag nästa vecka och onsdagen blir det sadelprovning. Iiiiiiiiii. Så spännande.
 
Så ska Stråla få gå ner några kilo till så blir det sadelprovning på henne också. Iiiiih.
Hon är inte alls lika svullen nu när hon går mesta tiden med ponnyerna. Fet men tidigare var hon så svullen, liksom ödemig över hela kroppen..
1 kommentar
Johanna

Jag tycker det är överlag är ett problem på sommaren, jag måste sko/verka var 5.e vecka.