Där ser man

Chatte och Mayan har samma farfar. Tibur.
http://travmuseet.com/index.php?page=tibur---avelsmatadoren
Han har ju en hel del avkommor, 988 närmare bestämt, men ändå lite kul att dom är så pass nära släkt.
 
 
Stråla var inte på topp på lektionen idag. Hon hade glömt vad framåtdrivande betydde idag och var fruktansvärt disträ. Vi fick kämpa på ganska ordentligt för att få henne kvick på hjälperna och att hålla koncentrationen. Det har ju alltid varit svårt för henne och kommer alltid att vara. Hon är en liten Ferdinand och dagdrömmer gärna. Men några minuter ska man kunna koncentrera sig.
Väldigt mycket grundäggande övergångar skritt trav. Ibland var hon riktigt fin ibland tjurade hon ihop totalt och backade istället.
Nåja. Man kan ju inte vara på topp jämt.
 
Sen orkade jag faktiskt inte rida Mayan, men jag har hämtat sadeln. Yey! Dessutom så börjar det ju bli så jävla mörkt nu på kvällarna så jag kan inte såsa på som jag brukar.
Men Leffe sa att han bara absolut definitivt ville komma ut idag så han fick dra vagnen en sväng i kvällsmörkret och Mayan och Skorpan fick gå bakom.
Men imorgon ska jag rida i min nya sadel. Sådetså!
 
 
1 kommentar
Therese

Se där! Världen är liten även i häst världen :)