10 timmar "stall"

Vadå ledig dag? Jag har först spenderat 4 timmar hos hästarna på fm (efter typ inga timmars sömn alls, jag har helt tappat sömnen nu...) för hovslagare och annat fix.
Sen blev det stan i tre timmar för ärenden och så direkt tillbaka till hästarna för fix av hästtransport
Himla roligt jobb faktiskt. Jag beslutade mig för att göra en enkel första hjälpen nu så den överlever vintern och så blir det operation nästa sommar i form av byte av väggar och golv + rostskrap och skydd. Det blir bra det.
Den ska ju inte användas lika mycket i vinter som förra vintern så då borde den klara sig. Jag ska väl bara några svängar till ridhus å så.
Den är tydligt mycket sämre på vänstersidan ut mot trafiken då det har stänkt vatten och skit på den och så har dom använt fel färg och fel fogningsmedel så det har ruttnat.
 
Å så fika med Ivan och motionera hästarna.
6 timmar. Så totalt 10 timmar hos hästarna idag då. Jepp.
 
Körde Stråla med Mayan och Skorpan baki, körde lite offroad rakt ut i skogen för at dom sklle få lyfta på benen och mjuka upp kroppar som vilat en vecka. Stråla var superfin. En riktig pärla att ratta runt träd och stenar i skogen.
Dessutom så har hon gått ihop ett hål på selgjorden, trots att hon inte gjort nått på en vecka. Yey!
 
Det är lite kallt i kväll. Tur Ebba har sin nya pyjamas.
Mys.
 
0 kommentarer