Spånigt värre

Ja, mina slöa små katter som satt i huset och tittade på mössen som sprang över golvet. Som någon slags katt teater.
"Vad sa du, jaga dom? Nää gör det själv"
 
Telefonen dog när jag var i stallet så jag hade ingen koll på vad klockan var, när jag kom hem såg jag att jag varit där 4,5 timme. Kors vad tiden flyger när man har kul.
Och det så var det det där med nöjen, högst relativa. Har fortsatt gårdagens projekt med att göra riktigt torrt och fint i alla vindskydden. Kom ett nytt lass spån igår.
Har hackat en kanal i ponnyhagen så vattnet inte sa rinna in i deras vindskydd. Svettigt.
Har masserat Stråla och borstat henne noga.
Skorpan rullade sig i ungefär en kvart i sträck när hon fick komma in i en box, och då överdriver jag inte, den ponnyn verkligen älskar att rulla sig. Så henne var det också en del att borsta på och en jävla massa hår att dra bort, så skönt att bli av med en massa päls.
Tog en cykeltur med Stråla och Skorpan.
Tog in Mayan och pysslade om henne också och tog en cykeltur med tant också.
Plus allt annat pyssel. Det blev visst 4,5 timmar.
 
Kan det vara underlaget tro? Att det är så jäkla blött och mjuk nu när dom är van vid att gå på is och hårdare underlag. Plus långa fötter, dags för skoning.
Måntro.
Maria kunde ge svar först på fredag om/när hon kunde komma. Nästan så jag skulle vilja att hon tittade på Stråla också, för säkerhetskull. Vi får se.
 
 
Förresten. Om ni vill ha lite roligt, kolla in den här tråden på buke
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1186720
och förfasas över fruktansvärda hus!
Men vart har folk smaken egentligen?? Va va va?
0 kommentarer