Blöt

Jag har ALLTID trasiga skor så när det är blött ute så blir jag ALLTID blöt. Jag är så jäkla less. Eftersom jag alltid har ont om pengar så är skor en sak som jag inte prioriterar, har dessutom otroligt svårt att hitta sköna skor. Förra året så inveterade jag dock i dels nya stallskor, vardagsskor och gummistövlar. Köpte även ett par vinter ridkängor och dom är fortfarande relativt hela men dom kan jag inte ha nu då dom är skitvarma. Men alla andra skor läker in vatten, konstant. Suck!! Även stövlarna även om dom är det bästa valet rent torrhetsmässigt så är dom ju rätt kassa att promenera i om jag vill göra det.
Ah, vilka problem jag har. Men det är äckligt att vara blöt om fötterna.
Annars är det ju helt underbart att det tinar så här mycket, en del skillnad dock på brändön och här. Nu vill jag ut i skogen, ut i lingonriset. Nu!
 
Nu är klockan bara typ halv två och alla hästar är rastade. Med hjälp av tjejjerna.
Nu palt till lunch. Yum! Har tio paltar med mig hem, ca 8 fick mamma och pappa plus att jag var förbi och lämnade några hos Ivan och de vi åt igår. Det blev en rejäl laddning minsann.
0 kommentarer