Strålande

Idag är min fot röd och blå. Tack för det häst.
Fast hon var väldigt vänlig idag, tant och det är väl det bästa med djur, dom är sällan långsinta. Så idag var vi vänner igen. Och Holly hon skötte sig också exemplariskt. Däremot var jag så hemsk att jag petade henne i öronen. Ack vilken FASA! Hon var jättesmutsig och skulle behöva torkas ur lite, men det tar vi en annan dag.
 
Stråla hon har gjort själ för sitt namn än en gång. Underbara strålande häst. Red barbacka och hon är inte lika lätt som Leffe att sitta på men väldigt trevlig nu när vi är stabilare. Vi var och klättrade lite på flakaberget och på hemvägen hade jag fått ordning på min sits så vi fick en väldigt trevlig samlad trav. Jag flinade som en dåre på permis och sa: Wiiiiehihihihi, duuuktiiig häääst. Väldigt härlig känsla.
Och så finns det dom som påstår att man inte kan få samling bettlöst. Ha, bah humbug!
Dessutom så gjorde hon inte ett enda galoppanslag utan jag fick hela tiden det jag bad om och inget oväntat.
Prova galoppera barbacka det vågar jag icket göra ännu, jag kan ju knappt sitta kvar med sadel när hon tar i.
Grymt nöjd!
underbart väder har det också varit. Så här kan det få vara hela hösten. Tack på förhand.
 
 
Jag har ännu en dröm som jag skulle vilja förverkliga när jag har lyckats spara lite pengar. En brun dressyrsadel...
 
Typ nått sånt här hade jag inte tackat nej till
http://www.blocket.se/skaraborg/Dressyrsadel_Roosli_Pilatus_17_5__42395463.htm?ca=1_9&w=3
Fast inte en "normal" bom då.
Vilken häst som nu kan ha "normal" bom...
 
Självklart så vill jag ha en brun sadel för det är svårare att hitta. Och så har jag en häst som är bred som en ladugårdsvägg, vilket gör det hela ännu lite knepigare. Men jag har kikat lite nu i sommar hos en sadelmakare och visst finns det. Så nu vill jag ännu mer ha. Till nästa sommar hoppas jag ha hunnit spara ihop så jag har råd och hon bör prova ut en sadel på sommaren för då är hon ännu bredare än vanligt...
1 kommentar
Johanna

Mys, tänkte ta mig till Flakkis idag för att klättra :)