Butter

Just nu känner jag mig bara bitter och butter och sur och grinig.
Jag HATAR november, jag HATAR att inte ha nån bil, å det är inte så muntert att inte få några pengar heller. Skulle bara vilja lägga mig under täcket och gråta tills det blir vår igen.
 
Äh! det är mycket som är väldigt bra också men ibland så tar skiten över och jag blir bara så jävla less.
 
Hårt var det i backen idag också såklart. Red Strålan iaf en timma, mest skritt men lite trav här och där i lite backar upp och ner så det blev ändå ganska bra träning, lite svettig tjej faktiskt. Lite.
Vi tränade på att gå på rakt spår utan stöd, dvs mitt på vägen, det var svårt som tusan för vingel fröken, och på att göra "dressyrhalter", dvs raka stillaståeende halter på precis den tänkta punkten, dom gick väl sådär, ganska bra ändå, det svåraste var att inte vingla iväg åt nått håll just in i halten. Det var det där med rakrikting, svåra grejjer.
 
Det var ju länge sen jag red henne nu förutom en barbacka tur och kursen så har det mest varit körning på schemat så jag blev så förvånad över at min gamla vanliga Stråla var tillbaka (hon var så himla i gasen där ett tag) att jag i mitt irriterade tilstånd nästan vart sur på henne för att hon var så seg. Gick som i sirap och gick och titta på allt, vingla över vägen och höll på att trilla ner i diket. Reagerade inte på styrning och skänklar å så.
Aldrig blir man riktigt nöjd alltså. Men när jag väckt upp henne lite så var hon riktigt trevlig, så där som Strålan ska och brukar vara. Cool och lugn men alert.
Mysig, kramig gotjej.
Extra sopigt att det var så hårt, idag skulle man passat på att träna galoppen när hon var så där lugn. Men jag hoppas lugnet håller i sig nu. Kanske det var vilan hon behövde för att komma ner på jorden igen.
 
Ut en skritt tur med Leffe och Mayan också.
 
Snö nu tack!
 
Bilden stulen på google
1 kommentar
Johanna

Det verkar vara en period i höst när alla hästar varit galet pigga :P