Fotbollsfot

Imorgon kommer hovslagaren. Halleluja! Då ska det ridas. Har inte ridit på jättelänge nu. Var ut en sväng här i veckan med Leffe bara för att han tiggt om det så länge, ivrigare häst att få arbeta får man nog leta efter han blir så lycklig när man kommer med grimma åt honom eller ännu bättre, tränset, men han bara snubbla. Inte bra. Stråla hon snubblar och håller på att stupa på näsan bara man promenerar med henne så där är det verkligen inte läge att rida. Plus det självklara då att det inte alls är nyttigt för kroppen då fötterna inte är okej.

Å på tal om fötter så lyckades jag halka i leran här i torsdags då jag var ut å promenerade och vrickade foten så det blev en blå fotbollsfot av det hela så jag som skulle ha jobbat i helgen fick inte det. Var hemma och vila foten sa dom. Hm! Typiskt. Jag har ju fått ett jätteroligt nytt jobb, jag har väl aldrig förut blivit så här glad då jag blir utringd på jobb, om jag nånsin blivit glad för det. Men så ligger det där "gamla" jobbet kvar, där jag rycker in emellanåt, och gnager, jätteroligt till en viss del men så satans tungt till den största. 
Hur som, igår kunde jag knappt gå, idag går jag bra men foten är fortfarande någorlunda svullen å fin så det har inte ens blivit några promenader.
Men imorgon som sagt, då ska det ridas på en häst som säkert kommer vara väldans piggelin.

Har påbörjat packning så smått. Känns mest kul å flytta faktiskt. Lite jobbigt att få ihop allt sitt bohag, ett helt hus plus ett stall. Hej å hå.

Vägen till jobbet är lite översvämmad


Ebba sliten efter veterinärbesök


0 kommentarer