Midsommar

Världens bästa Stråla har glatt många barn idag då vi har vandrat på barnridning i brändöhamn jag och hon. Ja många vuxna också. Jag och mamma gjorde en fin midsommarkrans åt henne på morgonen som blev väldigt uppskattad och fick massor med fina kommentarer. "Nämen titta hästen har blommor i håret!"
4 timmar har vi gått nästan i ett med korta pauser. Jag har räknat ut att vi har gått ungefär en mil.
Strålan skötte såklart sin uppgift exemplariskt som vanligt. Kolugn trots mängder med människor, trångt, barnvagnar och ballonger och båtar i olika former och sång och dans. Det enda hon tyckte var lite spännande var de nya hästarna hon fick träffa.
Första timmen tyckte hon var jätterolig med alla människor och hästarna och uppmärksamheten. Andra å tredje timmen tyckte hon var helt okej och traskade på glatt och hälsade på alla som ville och även de som inte ville, sista minutrarna var hon jätteless och började gnägga och gnägga sen sprang hon hela vägen hem, hon började nog tro att hon skulle få vara kvar där för alltid.
Vi kom först och gick sist och gick flest varv för vi varvade ju små ponnysarna hela tiden.
Jag som inte trodde nån skulle våga rida på Strålan och så var hon galet populär vilket såklart gjorde matte lite extra varm i hjärtat. "Vi vill rida på den stora hästen" och sen satt dom där uppe med förskräckta miner som oftast byttes till ett leende när hon börjat gå och dom fick se hur bra det gick. Det var bara en liten tjej som jag inte fick kontakt med på hela svängen, hon var helt förstenad.
Vi har haft riktigt roligt både häst och matte, det var dock för länge, 3 timmar hade räckt gott.

Stråla min älskade guldhäst. Bökiga, vänliga underbara häst.
3 kommentarer
Johanna

Vad skönt att det gick bra:)
Gick det bra för körhästen?

Lena

Ja hon är verkligen fantastisk din Stråla! Och du med!

Marie

Men så härligt, duktiga Stråla:)