Hoppsan

Men du milde tid!
Fick mitt schema och vecka 29 ska jag jobba 88 timmar (!!!!) Det är bara ta sitt pick å pack å flytta in.
Vecka 30 och 31 blir det "bara" 50 timmar vardera...
Hum.
Tur det är ett lätt och roligt jobb.

Sabla väder det har varit idag då, storm och regn.
Ut och körde Mayan i alla fall för första gången på ett bra tag. Hon fick skor på sig i tisdags efter att ha gått och varit öm i fötterna ett bra tag (att dom måste sätta ut storgrus på alla vägar..) Väldigt glad tanta trots stormvindar.
Resten av gänget pulade på bakom.

Galoppen med Strålan har varit ett litet gissel igen. Nu har jag haft problemet att min överambitiösa häst bara gör anslag, lite vare sig jag vill eller ej, och så har det blivit missförstånd och lite tokigt men igår då fick vi till en jättefin galopp efter galna hejjarop från matte, framåt ska vi inte bara studsa på som en gunghäst.
Min fina fina tjej.
Imorgon ska vi rida lektion sen tror jag att det är dags för en period utan krav alls på tösen. Hon är som sagt galet överambitiös, precis som sin mor. Så fort jag kortar tyglarna nu så samlar hon sig och börjar hon trampa eller undrar om jag vill ha öppna, eller kanske samlad trav eller kanske galoppanslag eller kanske, eller kanske.
Så nu blir det att låta bli att dressyra ett tag så lila unga fröken får vila hjärnan en stund.
Å vecka 29 lär det ju bli automatisk helvila för hela gänget.

Skorpan verkar förresten bättre. Hon kan gå med som handhäst utan problem. Mycket skönt! Pigg och väldigt glad ponny när hon får följa med på tur.
 
Godingar!
 
3 kommentarer
Johanna

Åj så mycket jobb!
Kul med ambitiös häst, bra att matte har koll då så det inte blir för mycket :)

Anonym

Givetvis hade han inte 35,3 i temp, skrev fel. Jag visste inte att dom kan bli så varma av sol & rörelse att dom uppvisar febertemp?

Johanna

Veterinären jag ringde sa att 38,3 var högt..