Fortätter galoppera

Då var det dags för lektion idag med fokusering på galopp, vi har aldrig förut provat galoppera under en lektion.
Fick jättetoppenbra tips av min superbraiga ridlärare Eva Sundberg.
Strålan var skitduktig, alert och med, hon gjorde fina galoppanslag 99% av gångerna jag bad henne (ibland när jag inte bad henne också), tyvärr så blev det bara ett eller max två galoppsprång då vi inte riktigt fick till det, jag i min kropp att forstätta be om galopp och Stråla i sitt huvud om att det är meningen att hon ska fortsätta galoppera.
Men en superbra början och nu vet jag ju hur jag ska göra och att vi kan. Bara fortsätta träna.
Mycket nöjd!
Lektion efter midsommar igen.

Och nu är Skorpan hemma igen, även om jag vet att dom har det bra när dom är borta så är det alltid bäst när dom är hemma, mina fina. Och ponny blev också glad. Hon har alltid gnäggat som en tok när vi har ridit förbi, hon saknade väl sina vänner, ja och dom blev glada att se henne också förstås.
Men gud så smal hon är nu när hon fått gå själv och inte kunnat hetsäta. Frågan är bara hur jag ska kunna behålla henne sådan nu...
Nu när hon dessutom inte kan köras heller. Hm...
1 kommentar
Johanna

Kul att lektionen gick bra! :)