Hänsyn

Jag blir så förbannad när jag går på stan med personen som jag assisterar, folk är ju fullständigt hänsynslösa. Dom trängs och knuffas och går före i köeer. Hur jävla bråttom har man när man inte kan kliva åt sidan i 20 sekunder eller vänta lite då det kommer en person som uppenbarligen har svårt för att gå och måste ha stöd av annan person.. Förvånansvärt få gör det och ännu färre är hjälpsamma och håller upp dörrar och liknande.
Det händer så ofta så jag blir bara argare och argare, ja vi tar lite plats och det går inte fort men vart är mänskligheten när man bara bufflar på eller passar på att smita före i kassaköeer? Snart tar jag med mig en käpp eller nått så jag kan hålla idioterna på avstånd.
En annan sak som gör mig förgrymmad både på jobbet och på fritiden är folk som stannar mitt i dörröppningar. Men ta ett kliv åt sidan och stanna sen förihelvete!!! Det är väldigt populärt att stå och snacka i dörröppningar eller för den delen i trånga affärsutrymmen och växa fast, skit i nån vill förbi och fram.

I fredags hade vi Ida och bäbis Edwin på besök, det var väldans myys. Bäbis sov i min famn några omgångar, så att tant fick kramp i armar och ben. Fick honom till och med att sluta gråta när mamma var på toaletten. Rätt nöjd-

Annars har jag en sak som jag behöver göra som gör mig sömnlös och nervös som attan. Gah!
0 kommentarer