Skitsnackare

Eller skitskrivare kanske... Ja den här mäklaren har verkligen tagit i för kung och fosterland för att försöka försköna huset:

http://jnf.se/HouseView.aspx?sellobjectid=274

Huset som har varit till salu i snart ett år är tydligen ett "läge med hästpotensial" eh... Detta gjorde mig lite förvirrad då det är ett hus inklämt mellan två andra mitt i byn med plutteliten tomt. Jo hästpotensialen är tydligen denna "I direkt närhet från huset finns en hinderbana. Behöver du stallplats? Det går garanterat att lösa i härligt nära läge! "
Wow. Eh...

För det första, hinderbana...? Undrar om dom menar ridbanan? Och gör dom det så var den då ingenting att skryta med.
För det andra, Stallplats går GARANTERAT att lösa i nära läge... Vart då?? Vad jag förstår så finns det inte en enda stallplats i hela byn.
Pah!!
Då kan man ju lika gärna kalla en lägenhet i stan för hästpontensial, bara att hyra in sig på den lokala ridskolan liksom. Vilket bullshit.

Jo jag är lite upprörd, jag blev ju lurad när jag såg skylten, antagligen är jag inte ensam.

2 kommentarer
Johanna

Jag kan inte annat än hålla med...jag har också funderat på det här hästpotentialet....och hinderbana, ja vars då?

Johanna

Jag håller med, det är ju inte så konstigt att mäklare får dåligt rykte när dom ljuger!