Aj fan =S

Jag lämnade Mayan, Leffe och Stråla inne några timmar medans jag var inne hos Ida. När jag kom och skulle släppa ut dom igen så var Mayan tjock som stockar i benen. Framförallt bak, dom var som elefantben, fram var "bara" tjocka.
Så 1: Det var för hårt för att trava och ändå travade vi bara lite grann där det låg lite snö så jag trodde det var okej.
2: Mayan ska inte stå inne.
 
Lösdrift is the shit. Jag kan nästan lova att hon inte hade sett sån ut om jag släppt ut henne på en gång. När hon har stått på stall så har hon alltid tjocknat i bakbenen under natten så länge jag har haft henne, och så har det gått ner så fort hon har kommit ut eller fått röra sig lite.
 
Jag som tänkte att jag gjorde gott, satte på Mayan back on track täcket och gav henne extra mat som hon behöver.
Leffe verkar ialla fall ha legat så han kanske uppskattade det.
 
Galen unge häromdan
2 kommentarer
Ida

Det var ju som fan, ja hoppas allt är som det ska imorgonbitti :)

Svar: Mm. Så det är bra att ni kollar lite extra på henne men jag tar nästan för givet att det ska ha blivit bra när cirkulationen fått komma igång.
Stjärnstrålar

Marie

Ja nog är lösdrift the shit alltid:) Hoppas hon redan är bättre och att vi får en massa snö snart så det blir snällare underlag får pållarna!