Nakenbad

Oj oj oj så skönt att vara lite ledig nu. Jag höll på att få lite lätt panik de sista dagarna. Så nästa vecka ska jag återvända med mer energi och glatt humör.
Nu njuter jag som bara fan av sommaren som varit helt underbar på senaste.
Igår var jag och hängde hos hästarna i 6 timmar. Då hann jag även med fika med Ivan och gräsmatteslapp med Ebba.
 
Red lektion med Strålan som var helt fantastisk. Hon är så otroligt lyhörd och arbetsvillig, lyssnar och reagerar på minsta lilla föränding i min kropp. Vi tränade på öppnor i skritt och trav och på galoppfattningarna som gick skitbra i båda varven. Underbara häst. Lite svårare har vi i höger varv men vi kan!
Vi har satt fingret på problemet och det är just det att hon är så fruktansvärt lyhörd och jag är inte i 100% balans så det blir lätt missförstånd så här i början av hennes utbildning. Och säjer jag med min kropp, ja jag vill att du ska galoppera men jag vil inte att du ska bocka då blir hon osäker.
Plus att Hon tar sådana kraftfulla språng och riktigt sätter sig innan hon fattar (jättebra men svårt för matte) så jag hänger inte med och stör henne och då blir hon osäker på vad jag vill. Men det går framåt. Jag märker själv att jag hela tiden får bättre balans och mer ork. Stadigare och säkrare.
Jäklar vilken pärla hon är och kommer bli min älskade häst.
Det är så sjukt häftigt att ha fött upp henne själv och ha fått henne så underbar som hon är. Det är en väldigt speciell och väldigt härlig känsla.
 
Min fantastiska fläckiga flodhäst
 
Mayan fick bestämma helt själv vart hon ville gå på våran körtur och gick såklart ner till vattnet. Hon är nästan för söt lilla tant.
Det var lågvatten så vi travade runt lite där och Mayan fick plaska, väldigt härligt.
 
Ponnyerna fick komma på promenad och Holly fick vara med om både det ena och det andra som fick hennes ponnyhjärta att skena i lillkroppen. Men Vi håller på tills hon är lugn och avslappnad.
 
Mini fötter
 
Idag har vi varit i siknäs och hängt med Ida Edwin och Mia
 
 
 
 
 
1 kommentar
Johanna

Härliga bilder