Envis

Igår råkade jag visst nudda lilla fröken med en höpåse och sen var jag jätteläskig och fick inte ta på henne, hon bara vände rumpan till och sprang ifrån mig hela tiden. Osäker, inte "sur". Så vi fick jobba på det och det tog ett bra tag innan hon ens började tugga, slicka, tänka och vända sig mot mig istället för ifrån mig.
Men jag är envisare än de flesta shetlandponnys. Och jag tänker inte muta henne.
 
Få se vad hon säjer när jag kommer idag.
 
Leffe var livrädd för allt som hade med insektsmedel (en sak bland många lilla gubben tyckte var vansinnigt farligt) när han kom till mig och alla flaskor och diverse gjorde honom vettskrämd. En gång skenade han i panik runt runt för att jag skulle hälla switch på honom och flaskan råkade gurgla. Nu rör han inte ett öra och jag får spraya och hälla vad jag vill på honom, även kring huvudet (absolut inte i ögon eller näsa såklart)
Han slet även sönder sin grimma första gången jag kom med en vattenslang.
 
Jag är så van vid hästar som inte bryr som nästan nånting så ibland glömmer jag att jag ändå jobbat en del med dom.
Stråla har ju fått vänja sig vid allt möjligt ändå från första början.
 
Ja vi får la se.
 
Har varit på nolia idag och rännt, mycket roligt, man skulle bara ha obegränsat med pengar också =P
Imorgon börjar ett till 54 timmars arbetspass.
 
Nu ska jag ut och rida Strålan och pyssla lite med Holly.
3 kommentarer
Linnea

Meeen åååhhh du skulle ha kikat förbi restaurang nolias tält utanför huvudrestaurangen.. Jag jobbaarr ju dääär :D

Linnea

Å de där med vattenslangar som bits känner jag igen mycket väl. Frej var likadan :P

Tiger, ishavet

Tack för senast, om jag inte sade det?
Oj för drama och oj för hypersensibilisering av osäker ponny... men hon kommer att tina upp hos dig! :)

Förresten, duktig du är som kämpar på med din vikt! Gah, jag tar själv tag nu med - givetvis för min egen skull. Vill bli starkare, lättare och snällare mot min kropp.
Vi ska klara det!
Kram.