Frågor och svar

Jag har blivit utmanad av Walkyria så jag ska försöka svara på lite frågor här


1. Har du några andra intressen än hästar?
Jag ser inte hästarna som ett intresse utan som livet och eftersom att jag har fyra kusar så är det sällan tid, ork och pengar räcker till något annat. Men jag är rätt nördig även då det kommer till tv-serier och musik som kanske ingen som tittat in här har missat.

2. Om du fick välja vem som helst i hela världen att träna för, levande eller död, vem skulle det då vara?
Sjukt svår fråga. Jag är ganska nöjd med mina tränare. 
De jag kan tänka mig är Alexander Nevzorov eller Hempfling. Men jag tror inte riktigt att man kan lära sig det dom gör, det är mer något man har eller inte har.
Sen kom jag och tänka på Kyra Kyrklund. Inte riktigt min grej kanske men hon verkar vara en vettig människa med ett klokt sätt att se på hästar, ridning och utbilning av hästar. Sen så skulle det väl inte vara helt fel att få prova på att rida en av hennes välutbildade hästar för henne.

3. Varför skulle du vilja träna för henne/honom?
Ja som sagt ovan. Kloka människor med en vettig hästsyn

4. Vilken är din favorithästras?
Nordsvensk och kallblodstravare

5. Beskriv din drömhäst?
Tja, jag tycker ju att min Stråla är närmast perfekt. Lite mer utbildning på henne bara och att hon får vara frisk.

6. Hur många par ridbyxor äger du?
Ett par som jag kan ha. Och ytterligare några som liksom har krymt.

7. Om du fick förändra vad som helst inom hästvärlden idag, vad skulle du då förändra?
Oj. Att alla människor fattade att ha utrusnting som passar på hästen, som inte gör hästen illa och att alla skulle ta och lyssna till sina hästar och inte rida på hästar som inte mår bra.

8. Om du tänker dig all hästkunskap som du idag besitter, och vi säger att du skulle få minnesförlust & bara fick behålla en kunskap, vilken kunskap skulle du då behålla?
Jösses vilka frågor. Hmmm. Kanske den ovan. Korrekt utrustning.

9. Varför får hästar dig att må bra?
Det är inte så mycket som går upp mot kärvänliga gnäggningar och vänliga mular i famnen. Att man sen som bonus kan få fara ut och galoppera ibland eller få det stora djuret att dansa tillsammans med sin ryttare, det är helt underbart.

10. Berätta en hemlighet om dig och hästar som ingen annan vet?
Det vet jag inte om jag har nån.

11. Om du blev tokallergisk mot hästar, vad skulle du då fylla dina dagar med?
Jag skulle nog få vara konstant sjuk i så fall för jag kan inte tänka mig livet utan hästar.
Man får försöka ha lösdrift och umgås med dom utomhus, undvika stall och för mycket runt hö och spån men hästarna... Nej.

Jag brukar faktiskt fundera på vad tusan folk gör med sin tid som inte har häst. Så mycket dö tid man skulle ha.


Så, jag tänker inte hitta på några fler frågor dock, del så ids jag inte med min dåliga fantasi och dels så vet jag inte av 11 stycken jag skulle kunna utmana.



Jag barnvaktar Edwin just nu men han sover ju bara ungen, tycker att han kan och vakna nu. Jag kanske ska gå ut på bron och tjoa lite
0 kommentarer