Järnskrot

Suck vilka långa jobbiga dagar på jobbet. Till veckan blir det nya jobbet med normala 8 timmars dagar, det känns ju som rena semestern, och inte behöver man gå på nålar heller. Me like.

Igår såg vi världskupfinalen i Kür och mja... Många vackra hästar men jag gillar inte kandar, på tok för mycket järnskrot i hästarnas små munnar och så tyckte jag att det var ett fasligt hackande med sporrarna i känsliga hästmagar (en blev tom utesluten pga blod från sporrarna...). Det är ju helt sjukt egentligen att man måste rida med kandar och sporrar på högre nivåer. Det vore väl mycket mycket mer imponerande om man red sina vackra duktiga hästar utan en massa skit.

Oh well.
Nästa helg blir det kurs för Lotta Månson, då ska jag lära mig ännu mer dans tillsammans med min häst utan järnskrot och brottning. Längtar.
1 kommentar
Ida

Jag bytte då kanal.. gick ju inte å se skiten..