Snart börjar jag längta efter snön

Så har jag jobbat min sista dag i hemtjänsten, jag trodde att det skulle vara sentimentalt men jag kände bara att jag fick bekräftat att jag har gjort rätt val. Väldigt tillfreds. Det enda jag oroar mig lite över är lönen som jag ännu inte har fått veta men det lutar åt att det blir mindre än jag har nu. Fast då tänker jag å andra sidan att chansen för att jag ska hålla i kroppen är mycket mycket större, blir man sjukskriven så får man ju ändå inga pengar.
Fick träffa mina favorit tanter nr:1 och 2 idag, det var väldigt mysigt. Sen finns det en till som jag måste fara förbi och säja hej då till.
Fick ett presentkort av mina fina arbetskamrater igår, på häst och fritid. For dit direkt och fyndade ett regntäcke till Leffe som jag har velat ha ett tag och som kändes väldigt välbehövligt i det här vädret. Perfekt! Det verkar bra också, har hållit emot skitregnet riktigt bra.
Fick ett kort å en bakelse också, kändes det lite sentimentalt och jag blev förstås väldigt glad över att dom tänkt på mig.

Har inte haft tid å råd att åka och hälsa på Mayan men hon har det bra där uppe och är en snäll och klok vän åt Alva och Aniara. Skönt. Saknar henne inte ens ännu, det känns skönt att hon är där.

Jag är så less på regnet och känner att jag bara blir på dåligt humör. Värre och värre för varje dag det fortsätter at dåna på... Fy fan!
Så jag måste ta hem hästarna, hade gjort det tidigare men jag har ju ingen hage att sätta Skorpan i!! Får väl försöka fixa nånting imorgon... Suck.
Å mörkt är det och det tar också på mitt humör. Och mörkare blir det, snart börjar jag längta efter snön.
1 kommentar
Gulledig

Naw vad gulligt att de fixat liten "avskedspresent" då har du ju iaf ett gott intryck hos dem! Se framåt, man kan alltid ändra sig och byta men om man inget ändrar får man heller ingen förändring till det bättre! Lycka till på nya jobbet =)