Korkade älgar

Har funnit samma fenomen i hästtidningar jag läst... Hmmm.

Nacke och huvud gör fortfarande satans ont. Är något mjukare dock.

Så här skrev jag på FB igår: Jag hatar hösten! Det är mörkt och kallt och mörkt och lerigt å jävligt för att sen bli fruset och knöligt och jävligt och hästarna blir prilliga och nämnde jag det förbannade mörkret? Fi fan.
och det är väl ungefär sant. Om det hade varit soligt och klart och inte ösregn varenda jävla dag plus ljust till åtta i alla fall då kanske jag hade varit lite mildare inställd till hösten.
Att jag alltid mår sämre på hösten och dessutom alltid blir påverkad av väder och mörket gör ju inte saken bättre direkt.
Dessutom så är det korkade älgar i farten och förstör min hästtur. Kräk.

Tja. Körde Stråla igår, hon var väldigt pigg och på tårna eftersom matte inte haft tid eller ork att göra så mycket på några dagar, så först var det ett nybygge som skrämde henne att hoppa ner i ett dike, efter det några nya stockar vid sidan av vägen som hon trippade förbi och så kommer vi då ut på en äng där det står tre korkade älgar och bara dumglor på oss. Mutter. Leffe han brydde sig inte alls Stråla blev jättespänd så jag klev av och försökte skrämma iväg kräken, när det inte gick och Stråla bara blev mer och mer spänd så tog jag av henne vagnen, såg framför mig en panikslagen häst på rymmen med vagnen flängande efter, ingen kul syn. Gick så mot älgarna tjoandes och viftandes, korkade kreatur om jag hade varit en jägare hade jag hunnit skjuta dom flera gånger om... Till slut sprang dom iväg och Stråla slappnade av igen så jag kunde spänna för igen och fortsätta våran tur.
Suck.

Nya shemat jag har gör det ganska svårt att hinna med hästarna, speciellt nu när det är kolsvart redan kl sex. Önskar att jag bodde närmare byn så vi hade haft lite lampor som ledljus i alla fall.


Maysan mår bra förresten

'
Vackra häst
4 kommentarer
Paula

Visst känns det hopplöst när man jobbar så att man aldrig hinner se hästarna i dagsljus typ :(. Jag hinner bara rida en dag i veckan, på söndagar, resterande dagar jobbar jag och orkar inte ut kl åtta på kvällen i kolsvart mörker (när man var 18 kanske man orkade men inte nu :).

johanna

Älgarna är irriterande!

Lena

Jag älskar hösten!.....i vanliga fall alltså, men den här blöta förlängningen av sommaren kan man väl knappast ens kalla för höst...håller med om att mörkret är ett problem (B är typ mörkrädd så ridturerna blir nog så spännande för min smak!)

Och snart ska man ställa om klockan igen...egentligen borde man ha två timmars "sommartid" på vintern istället!

Anonym

Paula: Om ja bara skulle motionera mina en dag i veckan då skulle vi nog flyga åt fanders på den turen, ialla fall den här årstiden, dom blir som alltid prilliga då mina kusar, lite extra alltså.



Lena: Ja verkligen, förstår inte varför man ska hålla på och ställa om klockan, bara dumt.