Bränt fläsk

Har haft Therese på besök förra veckan. Vi hann med att rida två gånger, ena gången for vi ner och badade vilket är Mayans favorit sysselsättning


Snott bild från Therese



Blev en ridtur på Stråla också innan värmen övermannade oss. Vi har haft 31 grader i skuggan och fullständigt stillastående luft. Jag klarar inte av sån värme och har inte mått gott. Är så glad att det blev lite svalare väder till helgen. Är även glad att Leia slapp leva dessa dagar, hon hade inte klarat av det.
Men skönt att det är sommar visst tusan är det det, jag vill dock ha lite ork till att göra saker också. Brände mig som tusan på axlarna, jag som aldrig brukar bränna mig, och ont gör det, riktigt ont. Vi är även totalt övertäckta med pollen, tror aldrig jag varit med om så mycket pollen som det är nu.

Nå väl, annars hann vi även med en shoppingrunda till haparanda, på hööks, Ikea och godis butiken där. Hälsat på fölet Alva och lite annat smått och gott.
Skorpan har fått en ny vän i ponnyn Baroc, hon är så nöjd, han är lätt att bestämma över och inte det minsta bråkig . En trevlig, social liten ponny.

Nu har jag bara 2 arbetsdagar kvar, sen är det semester. Jag är som aldrig riktigt beredd. Men även om jag har världens roligaste jobb och antagligen kommer att ha en del tankar kvar där, så ska det bli underbart med semester.
0 kommentarer