Olja

Är inne i ett riktigt hästil (igen) och det är så roligt, är bara ridsugen hela tiden och det är ju kul nu när jag rider Stråla mer.
Både Leffe och Stråla brukar ha en tendens till att bli som sega råttor på sommaren så jag har lagt till lite energi i form av olja, dessutom skulle det vara bra för att hålla borta fång + rikt på omega 3 mm så linfröolja till till alla utom Mayan nu då.
Hur som så har Stråla verkligen blivit fin på det, hon är pigg och alert trots att det vissa dagar är +25. Hon är riktigt rolig att rida då man slipper sitta och tjata på henne att gå framåt. I förrgår var hon även riktigt på gång med galoppfattningar. Dock så kan jag nästan tycka att hon blivit lite väl tittig så jag kanske får minska lite på dosen så hon blir lagom, pigg utan att tramsa. Igår såg hon en cykel, ve och fasa!!!, och började backa och kasta sig med vagnen bakom. Det är trams.
Leffe däremot, han har typ ingen lust att motionera alls så där ska jag prova öka lite.. Det är likadant varje sommar och så blir jag orolig att han inte mår bra men han är mest trött och varm. Leffe är en häst som gärna går in i sin box och sover. Är han hemme brukar han tydligt visa att han gärna stannar inne i stallet en stund.

Igår fick jag nog av mitt långa sopiga hår så jag tog en sax och klippte bort 3 dm. Inte riktigt så mycket hade jag tänkt mig men det växer ju som ogräs så det är inga problems.

2 kommentarer
Johanna

Ja det stämmer, vad kul, vad det stod det då?

Marie

Mina brukar alltid också pigga på sig lite extra på hösten samt vara lite extra speedy på våren. Lite mindre raska på sommaren men ändå pigga och frammåt tack och lov, tycker inte heller det är så kul att måsta driva. Shit du är modig du, jag törs knappt färga mitt eget hår, har ingen tilltro när det gäller mina frisöregenskaper;)