Katt humor

Dom är så galet roliga katterna. Herr katt blev omgåeende tokförtjust i Fröken Katt, hon är däremot lite svår flörtad. Ibland tror hon nog att hon ska få stryk av honom, hon är ju inte den tuffaste och har tyvärr fått en del stryk förr, men han är som en liten föräldralös unge som vill adoptera en ny mamma.
Så satans söt. Flyttar närmare och närmare henne, han ger sig inte fast han blir avvisad hela tiden. Hoppas hon ger med sig snart så han får mysa med henne.
Igår satt dom mitt emot varann och slog i en leksaks mus på pinne, som att dom spela tennis med varann.
Han är tuffare gentemot mig och ag får både titta på hono, stå pp och rörar på mig utan att han springer iväg, men jag får inte gå emot honom och ibland så håller vi på att skrämma livet ur varann. typ när jag snubblar in på toa trött i mössan på morgonen och han ligger på toa mattan, fräser och rivstartar så mattan far all världens väg.
Igår satt han även och luktade på Ebba, tills hon vände sig om och titta på honom.
Det är många tillfällen som jag önskat ha kameran i handen. Svårt att beskriva, deras kropps språk och deras samtal. Ja man får skratta mycket i alla fall.

Hade så jäkla mysig dag igår, Ebba är så kramig och katterna är så rolig.

Telefonen blir sämre och sämre.
1 kommentar
Johanna

Katter är underbara varelser.