Lycka

Det är en aldelens speciell känsla att sitta på sin egna uppfödning, som man har planerat och följt från sparkarna i magen till kläckning och resan genom livet.
Visseligen så visste jag inte att om man korsar Varmblod med Nordsvensk så får man 75% åsna, envisare får man ju leta efter och ibland så retar hon verkligen gallfeber på sin matte. Men sen så är hon ju bara så fruktansvärt lättsam och fin att ha och göra med.
Och allt hennes "gränstestande" är glömt så fort hon mular in sitt vackra huvud i min famn för att kramas eller då hon kommer i full galopp när jag ropar på henne eller då jag sitter där uppe på hennes trygga rygg och allting bara klickar.
Underbara häst!
2 kommentarer
Ida

hihi fina Stråla! Tror jag lämnar Alva några år hos dig så kan du och Stråla uppfostra henne ;P

Johanna

Lycka är en känsla som man borde få känna på jämt!