Spännande tider i älgskogen

Jag vill bara börja med att säja att jag önskar att ni som läser min blogg tänker på att det här är min "dagbok" en plats där jag kan bli av med lite tankar och funderingar, en plats där jag kan skriva några rader då jag är på dåligt humör och så känns det mycket bättre sen.
Och att ni som inte känner mig på riktigt kanske inte förstår min "jargong" och vad det egentligen betyder det jag skriver. Det kanske bara jag själv förstår.
När jag började blogga var tanken att det bara skulle vara för mig och mina närmaste men sen lämnade jag min adress i några andra bloggar och jag är fullt medveten om att det man skriver på internet kan vem som helst läsa om man inte sätter lösenords skydd förstås. Vilket blev en tanke. Mitt bladder, min röra, kanske inte alltid menat att nå ut till folk som inte är jag.
Se där, ännu mer blidder bladder.


Blev lite spännande i skogen idag. Red finaste Mayan och på hemvägen hörde vi en hund skälla i skogen, på en stund kommer det en älg utrusande som byter riktinig då den ser oss, en liten bit till så möter vi en väldigt trött hund och på ännu en stund hör vi 3 smällar ganska nära oss i skogen, där dog nog våran älgbekant.
Mayan brydde sig inte alls om ståhejet men jag blev rädd då dom började skjuta, tänk om dom skulle råka skjuta hästen, hemska tanke.
Fina gumman min. Lite pigg och springig i början men snart superfin mjuk, lugn och lyssnade skitbra. Mjuka mjuka händer, lugnt tempo= mjuk och lugn häst (oftast).
Körde Stråla sen tillsammans med Anna/ Leffe också lite pigg och springig i början men snart superlugn och kanonfin.
Hon går så bra både före och efter, inga problem att stanna då den andra går iväg osv fast hon helst går först om hon själv får bestämma.
0 kommentarer