Pälsklädda studsbollar

Jag vet inte riktigt om jag gillar vintern, jag får så tokpigga pållar.
Stråla hon knarrar som en gammal rostig dörr och fladdrar runt som den valpunge hon är.
Mayan, snorkar och trippar på tårna som en prima ballerina.
Leffe han piper och studsar som en sån där gunghäst på stålfjäder Boboing boboing och Skorpan, ja hon far fram som en humla på speed, prutt och skutt.
Jag har fyra pälsklädda studsbollar.

Men det är i alla fall fantastiskt vacket med den gnistrande snön och frostiga träd.
4 kommentarer
Ida

Jag Älkar din beskrivningar!! hihi (ser Mulle-serier framför mig)

DunderÅjag

Jag känner igen det där med sadelgjorden... min sadel ska sitta så stilla med den speciella sadelgjord som jag har så man behöver inte spänna hårt och visst är det inte en karl på 90 kg som ska häva sig upp... men de har nog inte haft en så "rundmankad" och fet häst som jag ;0)

DunderÅjag

Jag känner igen det där med sadelgjorden... min sadel ska sitta så stilla med den speciella sadelgjord som jag har så man behöver inte spänna hårt och visst är det inte en karl på 90 kg som ska häva sig upp... men de har nog inte haft en så "rundmankad" och fet häst som jag ;0)

DunderÅjag

Kan det klassas som tillfällig vinter "yster-i" hehe