If I had a million dollar

Har varit en ganska risig dag även idag, rätt rejäl vätskebrist vilket inte var så konstigt och magen inte helt hundra. Men nu har jag nog kurerat mig ganska bra bara lite huvudvärk kvar. Har till och med stoppat i mig B&Js utan magprotester så det är prima.
Har aktviterat alla hästarna också, ridit min finaste Stråla igen, hon fick någon slags reaktion av solen där när det var tokvarmt och blev full i knutar över kroppen så det var ett tag sen jag haft någon utrustning på henne. Men nu var det på med sadel och ut i skogen. Finaste häst.
Även en liten skritt tur på Leff med de andra två i släptåg.
Ibland, som idag får jag panik över hur jag ska klara av att ta hand om min familj. Pengar, tid ork. Hur fan ska det gå till? Fodervärd är det bästa alternativet men om det inte det går? What then?

Nu har jag dessutom satt mig i en rätt knepig ekonomisk  situation som jag inte riktigt vet hur jag ska klara mig ur.
Funderat lite på ett lån som tillfälligt skulle lösa en del. Gjorde en låneansökan via internet och fick ett nej till besked för att jag tjänar för lite.
Men seriöst, om jag redan hade en massa pengar, vad fan skulle jag då med ett lån till?
5 kommentarer
Putte

Du får skaffa dig en rik man , det löser alla ekonomiska problem :-)

Linda

Mmm. Har du nån på lager eller?

Johanna

Jag håller med, om man har pengar behöver man inte låna pengar...så jäkla dumt det där.

Putte

Svårt att lagerhålla rika män. De får nog beställas direkt från fabrik :-)

Man å andra sidan, små pengar-små bekymmer, stora pengar-stora bekymmer.

Men hästar o ridsport verkar vara en dyr hobby

Paula

Jag skulle inte ha råd att ha häst överhuvudtaget om jag bodde själv, så jag förstår dig!