Andra maj

Nöjen är högst relativa.
Det får man väl konstatera när man roar sig med att kratta gården. Och tycker det är roligt.
Annars har jag försvarat min flextid idag med näbbar och klor och fick den, skönt det så jag orkar jobba imorgon också, för att slänga in lite gnäll i vanlig ordning så gör det så förbannat ont. Så där ja.

Sen har jag varit ut med hela gänget igen, Mayan framför vagnen den här gången och resten bakom/brevid, dom var galet pigga hela högen, det har blivit lite dåligt med motion i veckan, så dom fick springa av sig lite.
I början var Stråla över hela vägen och ner i diket och egentligen mer i luften än på marken, massor med bus i kroppen som behövdes släppas ut. Annars skötte hon sin plats i ledet kanonbra idag och skrittade fint fast Leffe småtravade brevid henne. Mycket mycket duktig tjej.
Jag hoppas bara att hon avstår de där bamseskutten när matte ska sitta på ryggen. Eh...
Jag vet inte riktigt om jag ska säja åt henne när hon blir bockig och brallig eller om hon ska få hållas och göra sig av med det. Ibland säjer jag åt henne att hon får skärpa sig om hon liksom jagar upp sig för mycket, men så länge hon inte stör mig och gör det på rent bus/myror i kroppen liksom, då tror jag det är bättre om det får komma ut.
Kanske.

Våren har även lockat fram buspojkar i skogen, de som förra året brumma runt på moppar i sandtaget har nu övergått till bilar och hade full hallabaloo där. Dom är tack och lov väldigt hänsynsfulla då dom ser att man kommer med häst men det är ganska läskigt när dom har sån hög fart när dom kommer sladdandes med sina högljudda fordon.
1 kommentar
Johanna

Klart en unghäst måste få busa av sig ibland ;) Jag tycker dom brukar vara ganska bra på att skilja på när det är tillåtet att bete sig på ett visst sätt och när det inte är det...